Allmänt
Redressed är en enskild firma.
Betalning
Vi accepterar följande betalningsalternativ: Klarna, Swish och Paypal.
Vid köp med Klarna kan du välja att betala direkt, senare eller dela upp betalningen.
Vid betalning med Swish eller Paypal kommer du att dirigeras till deras betalningsplattform för att slutföra betalningen.
Leverans
Vi skickar normalt ut beställda varor inom 2-5 arbetsdagar från det att vi har mottagit din betalning.
Observera att leveranstiden kan variera beroende på var du befinner dig i Sverige.
Du som köpare får bekräftelse från Postnord när varan skickas.
Öppen order
Om du vill pausa leveransen för att köpa flera varor vid ett senare tillfälle kan du använda dig av vår samfraktstjänst, öppen order.
På det sättet spar du både på fraktkostnader och klimatet genom färre transporter.
När du gör din första beställning kontaktar du oss på redressed.leva@gmail.com för att att pausa leveransen och få en kod som du kan använda vid nästa beställning.
Så länge du använder koden tas ingen ytterligare fraktkostnad ut och ingen leverans sker.
När du vi ett senare tillfälle vill ha varorna levererade kontaktar du oss på redressed.leva@gmail.com.
Observera att samfrakt endast gäller för beställningar som skickas till samma adress.
Ångerrätt och retur av vara
Om du ångrar ditt köp eller inte är nöjd med din vara kan du returnera den inom 14 dagar från det att du mottog den.
Du som köpare är ansvarig för returfraktkostnaden.
Kontakta oss på redressed.leva@gmail.com och beskriv varför du vill returnera varan. Redressed svarar sedan inom två arbetsdagar med instruktioner om hur du går tillväga för att returnera varan.
Varan måste vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna returen om vi bedömer att varan har använts eller skadats på något sätt efter att du har mottagit den.
När vi har mottagit varan och godkänt returen kommer vi att återbetala köpeskillingen till dig inom 30 dagar (vanligtvis inom 10 dagar).
Redressed har endast möjlighet att återbetala varan via Swish.
Se avsnitt “Ångerrätt och retur av vara vid öppen order” för vad som gäller vid öppen order.
Ångerrätt och retur av vara vid öppen order
Det kan gå lång tid från det att du beställt en vara tills dess att du väljer att den ska levereras om du använt dig av alternativet öppen order. Därför kan du bara ångra ditt köp eller returnera den inom 14 dagar från att du beställde varan vid öppen order.
Om varan har levererats gäller följande:
Om du ångrar ditt köp eller inte är nöjd med din vara kan du returnera den inom 14 dagar från det att du beställde varan.
Du som köpare är ansvarig för returfraktkostnaden.
Kontakta oss på redressed.leva@gmail.com och beskriv varför du vill returnera varan. Redressed svarar sedan inom två arbetsdagar med instruktioner om hur du går tillväga för att returnera varan.
Varan måste vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna returen om vi bedömer att varan har använts eller skadats på något sätt efter att du har mottagit den.
När vi har mottagit varan och godkänt returen kommer vi att återbetala köpeskillingen till dig inom 30 dagar (vanligtvis inom 10 dagar).
Redressed har endast möjlighet att återbetala varan via Swish.
Vinstmarginalbeskattning
Vi tillämpar vinstmarginalbeskattning på alla våra begagnade barnkläder enligt svensk lagstiftning.
Kundservice
Vi på Redressed vill att våra kunder ska vara helt nöjda med sina köp hos oss. Om du har några frågor eller funderingar om våra produkter eller tjänster är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post på redressed.leva@gmail.com. Vi gör allt vi kan för att svara på alla frågor så snabbt som möjligt. Om det skulle uppstå något problem med din beställning, kontakta oss så att vi har en möjlighet att rätta till det. Vi strävar alltid efter att ge dig den bästa möjliga kundservicen och vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.